Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.11.2008 14:03 - Синдромът "Английска гимназия"
Автор: drugi Категория: Хоби   
Прочетен: 2459 Коментари: 9 Гласове:
0

Последна промяна: 04.11.2008 14:43


"Къде си завършил средно?"
В първи курс много често чувах този въпрос от колеги в университета. Отговорът ми леко ги разочароваше и затова често чувах "Ам, добре. Бива. Не е лошо".
Интересно е, че всеки път този въпрос ми беше задаван от възпитаник на английска гимназия. 
С течение на времето си създадох една статистика, която показва, че поне 80% от току-що завършилите такова елитно училище приемат останалата част от обществото като плебс и се отнасят пренебрежително към всеки, който не е от тяхната каста. 

А защо е така? Там (в английската) хората научават перфектно английския, което моментално ги изстрелва (според тях) във висшата лига. А останалите - колкото и да ходят на кръжоци и курсове, пак си остават просто едни дилетантни, които са на светлинни години от истината. 

Само че ....ако направим едно по-сериозно проучване ще видим няколко допълнителни щриха.
Вярно е, че в Английската гимназия хората перфектно усвояват чужд език, но .... същото се случва във всяка друга езикова гимназия: Руска, Немска и т.н.
А във Френската гимназия се оказва, че освен френски, задължително се учи много сериозно английски и ... задължително още един чужд език, който вече е по-избор. Така младите франкофони излизат със сериозни познания по два езика и доста добри по трети. Но .... те все пак не са част от елита, защото не са завършили Английската.


(Не съм завършил езикова гимназия. Аз съм си от нисшата класа)



Тагове:   гимназия,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - naz
02.11.2008 16:01
така е майна...
цитирай
2. nar - Според мен проблемът е в теб. Имаш ...
03.11.2008 07:36
Според мен проблемът е в теб. Имаш някакви комплекси на тази тема.
цитирай
3. drugi - Хич даже
03.11.2008 17:45
Нямам никакви комплекси. Смягам, че моето училище е по-елитно. Просто ми стана много забавно, тъй като наскоро проведох подобен разговор за пореден път. :)
цитирай
4. анонимен - naz
04.11.2008 12:04
Правилно - имашм комплекси...
цитирай
5. nar - други
04.11.2008 13:18
Забавно не виждам да ти е станало. Предвид тона и предвид текста. Звучиш оправдателно и малоценно. Тъжно.
цитирай
6. drugi - :)
04.11.2008 14:32
Вие двамата да не сте направили виртуално съдружие с цел изчистване на името на Английската? :)
Nar, не знам дали си забелязала от постингите ми огромната доза самоирония, която е характерна за моя начин на комуникация.
Няма какво да се оправдавам, завърших най-доброто училище и ако съм поставен пред избор, пак него ще завърша. Под мой натиск, брат ми завърши на същото място, въпреки че беше приет и в Английската.
Целта на постинга ми е да намекна на някои биологични единици, които имат в патримониума си съответната диплома, че само тя няма да им помогне да се реализират в обещството. И ако това е единственият им повод да се чувстват пълноценни, работата е ... мъка. :)
цитирай
7. nar - Не успя да ме убедиш :) В горепо...
04.11.2008 15:13
Не успя да ме убедиш :)
В горепосочения пост никъде не видях самоирония, а аз съм професор в откриването й :)

Защо изобщо ти дреме кой как се /само/възприема?
Това засяга ли те лично? Очевидно да :) За това говорех.

Иначе нищо лично. Но ти си знаеш, щом си завършил най-доброто училище :)


цитирай
8. анонимен - naz
04.11.2008 15:13
...знам че сте семейство гении, ама имате комплекси майна
цитирай
9. drugi - Е, ами ... :)
04.11.2008 15:22
Явно изразителните ми средства не са достатъчно силни, щом специалистите не могат да усетят какво и как имам предвид. :)

Не се засягам лично. Само че след като в събота за пореден път ме питаха "Ти Английската си завършил, нали", реших, че не е лоша идея да споделя какво мисля по въпроса. :)

А колкото до комплексите, както е казал Атанас Далчев навремето:
Комплекси за малоценност нямат само идиотите, защото се мислят за велики. :)))

Хубавото е, че моите притеснения не са по отношение на дипломата ми (може би като изключим снимката). :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: drugi
Категория: Хоби
Прочетен: 2090034
Постинги: 824
Коментари: 2291
Гласове: 2201
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол