Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.12.2012 20:14 - Страстите около новите лица в съдебната система
Автор: drugi Категория: Хоби   
Прочетен: 546 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 22.12.2012 20:16


Наистина много се нажежиха страстите.

Отначало с избора на конституционен съдия – неуспешните Венета Марковска и Галя Гугушева, а след това и около избора на новия главен прокурор – Сотир Цацаров.
Наистина, прекалено много емоции се хвърлиха, при това неоснователно.

Венета Марковска
Не я познавам. Никога не съм имал дела при нея. Не съм и чел нейни решения. Абсолютно никакво мнение не мога да си формирам. Предполагам, че това, че я нападнаха толкова масирано вероятно не е без основание. Но доколкото наблюдавах цялата врява, останах с впечатление, че тези, които бяха гласовито против, пък съвсем никаква представа си нямаха. Аргументацията липсваше. Имаше само масирано отрицание.

Галя Гугушева
Никакъв поглед нямам върху нейния поглед. Във връзка с работата си съм съм контактувал със  сина й адв. Стефан Гугушев. Относително млад, но много амбициозен и пробивен колега. Нямам представа дали всичките работи, които се написаха за нея са верни. Но така и така стана център на медийно внимание, ще има възможност да се защити и да докаже дали тя, или нейните „обвинители“.

Сотир Цацаров
Никога не съм имал никакъв контакт със съдия Цацров. Единствено се засякох с него на погребението на общ приятел …
Колегите, които се занимават с наказателно право смятат, че в някои аспекти от практиката си показва суровост при определяне на наказанията, но аз самият няма как да преценя, защото не съм имал дела при него и не съм чел дела, по които е правораздавал той.  Наскоро, след като стана национално известен, четох и мнение на един форумен „рицар“, който твърдеше, че като пострадал от престъпление, би се радвал ако всички съдии са толкова сурови като Цацаров. Форумният рицар, който споменах просто отказваше да разсъждава за това какво трябва да се прави ако има съдебна грешка, както се оказа известният случай с Максим Савов. Не виня никой. Страданията на пострадалите от престъпления не са по-маловажни на тези на жертвите на съдебни грешки.

Мога да пиша до утре, но не това е важното. Четейки помията, която не прощава на никой, който е имал нещастието името му да попадне в медийния прожектор, аз съзираме една много положителна тенденция. За пръв път, откакто се интересувам интензивно от право (от 1999 година) виждам обществото вторачено с критичен поглед в съдебната система. Хората се намират на по-висок етап от социалното си развитие. И вече не им е достатъчно да има съдебна система. Те живо се интересуват от това какви хора ще влязат и ще ръководят тази съдебна система. Независимо, че негативизмът на медиите хвърли кал върху тази положителна тенденция, аз лично съм много доволен от това, което виждам. И в съответствие с обществения интерес, държавната телевизия излъчваше изслушванията, както на кандидатите за ВСС, така и за главен прокурор. И всеки, който се интересува, можеше да гледа и да си състави лично мнение.

Както споменах, независимо от това кои и какви са кандидатите и избраните, факт е, че обществото е много по-будно от предишните избори, когато просто разбираше, че някой е бил избран, без да знае какъв е.
А воят на организации, като Българския Хелзинкски комитет … той просто няма смисъл. Тази организация тотално ми се срина в очите, когато си направи евтин PR с гаврата с паметта на евреите от Македония. А и техния вой може да буди само съжалителни усмивки. Ако нещата бяха на една десета толкова зле от това, което те парадират, никой нямаше да ги остави не говорят по медиите, нямаше да им позволи да съществуват като организация.
Всъщност, като се замисля, стигам до извода, че може би обществото ни е прекалено толерантно щом позволява да го залива отвсякъде толкова много непроверена информация, без да се търси отговорност на доказаните „информатори“.

Автор: 
www.advokat.bz




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: drugi
Категория: Хоби
Прочетен: 2083932
Постинги: 824
Коментари: 2291
Гласове: 2201
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол