Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.12.2015 13:48 - Просперитетът е в бъдещето, а не в миналото
Автор: drugi Категория: Хоби   
Прочетен: 2248 Коментари: 1 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Днес имах интересно "интелектуално" преживяване, което ме накара да се замисля за миналото и бъдещето.
Рано сутринта, минавах по един маршрут, по който се намирам всяка сутрин и на който има една трафикособеност, визуализирана по-долу.
image  За пояснение:
Аз се намирах на мястото на черната точка. И в случаите, в които не навляза навреме в кръстовището бивам блокиран от движението на "горното" платно (червената линия). Та, като един умен и препатил мъж, тази сутрин видях, че отсреща се е затлачило и реших да не влизам, за да не наслаждавам на основателните клаксони на идващите насреща шофьори.
Хубаво си спрях аз, ама зад мен някой взе да свири настойчвио, а в огледалото видях как някаква персона интензивно ми визуализира, че ме възприема за идиот. Тъй като ръкомаханията продължиха повече от 30 секунди, реших да спестя нервите си и да запитам лично за какво става въпрос. Зад волана на задната кола една леля ми обясни, че имало цели три секунди зелено и сега заради мен трябвало да чака... 
Опитите ми да обясня, че ни предстоеше чакане и клаксони ей там отсреща не срещнаха разбиране. В крайна сметка не се стърпях и разясних на дамата, че трябва да се засрами от поведението, несъответно на възрастта ѝ. 
Докато преглъщах адреналина от тая кръстовищна комуникация се замислих над "лошите" млади, добрите "стари" и ... бъдещето на Родината.
Модерно е да се каже, че едно време хората били възпитани и културни, пък сега младите за нищо не ставали. Модерно, ама както често се случва, модата и истината плуват не само в различни коридори, ами и в различни посоки.
Направете си експериметн, като влизате/излизате някъде, пускайте дамите да влизат/излизат с предимство. Аз съм си правил статистика.
Оказва се, че от 10 дами в пенсионна възраст, най-много две-три казват "благодаря", останалите просто си влизат. А поне две гледат да влязат бързо, преди да си размислил и да си решил да не ги пуснеш да минат.
С младите момичета статистиката е обратната. Дори и най-префърцунената "кифла", на която някой отвори вратата, за да мине първа, подсъзнателно казва "благодаря" и се усмихва. 
Не обвинявам възрастните. Голяма част от животът е им е минал в строй, при който вечно са били на опашки и е трябвало да се блъскат и бутат, за да не останат с пръст в уста. Само че ... това, че не ги обвинявам за развитите рефлекси, не означава, че съм готов да прегърна абсурдната теза, че "младите не стават за нищо".
Напротив, младите "стават", защото въпреки липсата на настойчивост през "първите седем" са се научили да са по-възпитани и коректни, когато проявиш към тях съответното отношение.



Гласувай:
3



1. apostapostoloff - Комунистическото робство
17.01.2016 06:46
унищожи и заличи човешкото у човека.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: drugi
Категория: Хоби
Прочетен: 2091308
Постинги: 824
Коментари: 2291
Гласове: 2201
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол