Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.02.2012 17:54 - В памет на една велика личност
Автор: drugi Категория: Лични дневници   
Прочетен: 985 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Преди няколко дни научих една ужасна новина. Госпожа Радка Белоева ни напусна ...

През пролетта на 1999 година, докато се готвех по история, реших да посетя и курсове по езикова култура (тъй като, честно да си призная, си нямах идея на повечето места защо се слагат запетайки). Някой ми даде телефона на госпожа Белоева и аз смело се обадих и попитах дали ще ме приеме.

Вратата се отвори и една приветлива и усмихната възрастна дама ме покани да вляза. Като за начало, ми направи един кратък тест ... След като го провери, заключението й беше категорично "Моето дете, ти си абсолютно неграмотен" ...
С нейна помощ (в граматиката тя беше безспорен авторитет без конкуренция) започнах битката с тази тъжна реалност. Стъпка по стъпка започвах да се чувствам все по-уверен, когато пишех.
Освен правилата за писане и изразяване, в преподаването на които беше ненадминат виртуоз, госпожа Белоева неусетно ни даваше и още нещо, от което имахме нужда, макар и да не знаехме (или да не си признавахме). Даваше ни вяра в нашите собствени сили. Комбинацията от нейния силен характер, благ поглед, пълен с любов към нас, тънко и деликатно чувство за хумор, се превърнаха в допинг за нас. Никой не се съмняваше, когато ни казваше, че сме най-добре подготвени от всички и никой не може да ни се опре на предстоящите изпити.
Резултатите бяха точно такива, каквито тя ни каза, че ще бъдат. Окупирахме първите места на класиранията и станахме студенти.

След като отидох да уча в Пловдив, не я забравих. Особено докато бях студент, при всяка възможност я посещавах и се зареждах положително от любовта в погледа и усмивките й.
За съжаление, след като завърших разредих посещенията. За последно я видях по изборите. Бях си отишъл в Габрово с дъщеричката ми и реших да отида.
Госпожа Белоева ми се стори замислена и тъжна, но с все същия благ поглед и приветлива усмивка.

За съжаление, никога вече няма да мога да се видя и да поговоря с нея ..

Поклон пред паметта Ви, госпожо Белоева! Липсвате на всички ни ...

(по-късно ще напиша и някои весели спомени от комуникацията си с нея).



Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: drugi
Категория: Хоби
Прочетен: 2092702
Постинги: 824
Коментари: 2291
Гласове: 2201
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол