Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.08.2012 20:23 - Един "беден" "българин"
Автор: drugi Категория: Политика   
Прочетен: 2396 Коментари: 5 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Наскоро един образ, с който чат-пат сменям по лаф ме хвана за слушател на тема колко е беден българинът. И за да е по-убедителен ми даваше за пример себе си - млад, образован българин тъне в потресаваща мизерия и от ден на ден става все по-зле.
Същият този мизерстващ момък, общува с околния свят по "Айфон", кара кола за 10 000 лева, телевизора в хола му струва поне 2 000 лева и си пие кафето там, където е три лева. Дънките му струват 200 лева, а маратонките поне още толкова. Айде, да речем, че апартамента си не си го е купил той (подарък от "мизерстващите" му родители).
И когато е на работа при омразния си работодател, нон стоп е във "фейсбук" (толкова е активен, че чат-пат се чудя дали работодателят не го е наел на работа именно, за да "лайква").

Питах въпросния страдащ, ти ..ТВ гледаш ли. И след утвърдителния отговор, спрях да му слушам глупостите.

Имам един приятел уелсец, който навремето ми разказа накратко историята на живота си:
Имах голямо семейство, в което само баща ми работеше. Беше миньор и за да ни изхранва, работеше по две смени (т.е. дълго време не виждаше слънцето). Като станах на 16 отидох юнга на кораб (отварям скоба, че много се смаях, че във Великбритания някой си е позволил да вземе на работа човек, който няма 18). Няколко години обикалях моретата. После станах пожарникар и цял живот изплащах кредити и още не съм си изплатил напълно къщата. Днес съм щастлив, защото се намирам в една прекрасна страна - България, където съм заоибиколен от хора, които могат и знаят, как да си почиват. Наздраве!

Тази история я чух, когато му казах, че много българи не се чувства щастливи, защото са бедни.
Хайде сега ... той ли не е в ред, или ние (вие, с айфоните, които се оплаквате)!


Тагове:   бедни,


Гласувай:
4



1. troia - Значи
24.08.2012 23:21
навсякъде хората са едни и същи.. А аз мислех, че нещо не съм в ред, защото на мен все такива "бедни" ми се оплакват. Понякога се чудя дали това не е начин на хвалба. Толкова съм беден, ама карам джип и ходих в Гърция на почивка, горкият аз...:))
цитирай
2. анонимен - мистерии български
25.08.2012 08:16
Добро попадение!
Познавам много "проспериращи" гастербайтери които се скъсват от работа по чужбините, обясняват ми колко сме зле, те колко са добре, в същото време всяко лято са тук и са накупили по 5 апартамента.
Всичките ми "бедни" сънародници отпрашиха по стара традиция на море. Както всяка година имаше километрични задръствания.
Наскоро, към 10 вечерта, с един колега спряхме в центъра на града да пием по бира. Кръчмите пълни, место не можеш да намериш.
Та това за мрънкането... национална черта.
цитирай
3. aidriell - Viva,от тази гледна точка си прав разбира се
26.08.2012 13:14
Взависимост от коя амбанария гледаш нещата .
Дали погледнато от Мексико и Сомалия или от Ню Йорк Лондон и Берлин и съпоставяш младият човек живеещ там съответно .
Всеки човек изтървал разумният баланс и не отчитащ къде живее и каква държава най вече какви са обективните възможностти е обречен да товари останалите с глупостите си въпреки че за него си е абсолютно прав защото той директно се съпостявя с аналога си в Германия ,Ню Джързи и Лондон.
Проблемът обаче е най вече в това че Българите не са рискови натури и са избягващи рискът на всяка цена,но пък с прекалено високо мнение за себе си и съответно изисквания към тези около тях базирани в крайна сметка на фин въздух защото когато отидат някъде какдето и да било виждат по ясно реалността че не блестят с нищо повече от останалите хора напротив в много отношения са придирчиви и самонадеяни неможещи да оценят ситуацията и реалността въобще реално
цитирай
4. анонимен - pensioner
03.09.2012 21:56
Има един показател наречен жизнен минимум,който е недостъпен за голяма част от българският народ.Цените в България са средно европейски и непрекъснато растат.Покажете ми европейска държава в която пенсионирани лекари,учители,инжинери преживяват с 3-4 евро на ден.Не се подигравайте с поколението на родителите си,заслужаваме поне жизненият минимум!
цитирай
5. анонимен - Viva
03.09.2012 23:35
Жизнен мимимум ...когато работещите започнат да вземат по 2000 лева и нагоре .
може и да има пари .
Дотогава натискане на парцали и тишина защото парите и тези които вземаш идват вповече за-от тяхните заплати
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: drugi
Категория: Хоби
Прочетен: 2092332
Постинги: 824
Коментари: 2291
Гласове: 2201
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол